Coraz więcej mówi się o pozycjonowaniu (więcej info na http://sem-assistant.com/oferta/pozycjonowanie/ ) sklepów internetowych. Czy dzięki pozycjonowaniu można zapewnić sobie więcej klientów? Sprawdzamy!
Pozycjonowanie stron – co to takiego?
Zanim przejdziemy do określenia, czy pozycjonowanie stron firmy jest w stanie zapewnić więcej klientów, warto ustalić, czym jest pozycjonowanie. Co dokładnie kryje się za jego pojęciem? Najprościej mówiąc mamy do czynienia z szeregiem różnego typu działań, które stosowane są do budowania przewagi nad konkurencją w sieci. Takie działania niestety stały się koniecznością w czasach, gdy w sieci panuje ogromna konkurencja. Osoby, które prowadzą sklep internetowy, muszą się jakoś wybić i w tym może pomóc właśnie pozycjonowanie seo.
Sama praca nad stroną sklepu z reguły zawsze wygląda tak samo. Zaczyna się od wybrania słów kluczowych, po których potencjalni klienci będą mogli nas wyszukać w Internecie. Następnie specjaliści biorą się za realizację działań, które składają się właśnie na pozycjonowanie stron. Co to za zadania? Przede wszystkim optymalizacja strony internetowej, budowanie linków do niej oraz content marketing.
Pozycjonowanie sklepu internetowego a wpływ na ilość klientów
Jak dokładnie pozycjonowanie stron Google wpływa na sklep internetowy? Czy dzięki tego typu działaniom faktycznie można wpłynąć na ilość klientów? Przede wszystkim pozycjonowanie w Google zapewnia możliwość zbudowania przewagi nad konkurencją, jak również to, że nasz sklep będzie wyświetlał się w początkowych wynikach wyszukiwania. Najlepsze efekty zapewnia obecność w top 10, czyli w wynikach wyszukiwania na pierwszej stronie. Zajęcie pozycji w top 10 faktycznie ma znaczący wpływ na popularność marki. Jak pokazują statystyki, internauci najczęściej skupiają się na pierwszej stronie wyszukiwania. Będąc na niej, generujemy większy ruch w sklepie, docieramy do większego grona potencjalnych klientów i mamy większą szansę na to, by zatrzymać u siebie klientów. Oczywiście, aby tak się stało, potrzebujemy również wysokiej jakości asortymentu oraz dobrze przygotowanej strony. Dlatego, gdy zdecydujemy się na prowadzenie sklepu, nie tylko pamiętajmy, aby zdecydować się na pozycjonowanie strony, ale by dopracować każdy element prowadzonego sklepu, bo to jedyny sposób na odniesienie sukcesu w sieci.
Kto zapewni nam skuteczne pozycjonowanie?
Kto może zapewnić nam skuteczne pozycjonowanie stron, które zakończy się większą ilość klientów i sukcesem prowadzonego sklepu? Na to pytanie wiele osób nie jest w stanie odpowiedzieć i nie ma w tym nic dziwnego, bo rynek zapewnia nam wielu specjalistów. Jak spośród nich wybrać kogoś, kto faktycznie zapewni skuteczne pozycjonowanie Google? Na pewno powinniśmy stawiać na doświadczone i profesjonalne firmy, które zatrudniają najlepszych specjalistów z branży. W takim zespole nie powinno zabraknąć analityków, techników SEO, programistów oraz copywriterów. To właśnie oni budują widoczność witryny w Internecie, ale nie tylko, ponieważ zapewniają też kompleksowe i profesjonalne wsparcie na każdym etapie współpracy.