Posiadanie firmowej witryny w Internecie jest dzisiaj niezbędne dla wszystkich działalności gospodarczych. Każdy, kto chce promować swój biznes w sieci, powinien zadbać także o to, aby jego strona była odpowiednio pozycjonowana i dawała dobre wyniki w wyszukiwarkach. Jest to szczególnie ważne, jeżeli działamy lokalnie - wówczas najlepsze będzie dla nas np. pozycjonowanie Nowy Dwór Mazowiecki czy inne okolice, w których prowadzimy działalność.

Jak powinna wyglądać witryna firmowa?

Strona internetowa promująca biznes handlowy, usługowy czy produkcyjny powinna mieć profesjonalny wygląd. Jej stworzenie najlepiej jest zlecić wyspecjalizowanej agencji interaktywnej. Typowa strona firmowa powinna zawierać, co najmniej cztery podstawowe działy: o firmie, oferta, galeria i kontakt. Dział pierwszy powinien zawierać krótki, ogólny opis profilu firmy, można tutaj też zamieścić informacje o jej historii. Dział z ofertą warto wykonać jak najbardziej obszerny. Należy tu dokładnie opisać produkty, zamieścić zdjęcia i specyfikacje techniczne. Opis powinien być tworzony z udziałem języka korzyści, po to by zachęcić do składania zamówień potencjalnych klientów. W dziale z galerią warto zamieścić zdjęcia produktów, wygląd siedziby firmy zarówno z zewnątrz, jak i od środka. Można też stworzyć fotorelację z ważnych wydarzeń takich jak targi branżowe czy wręczenie nagród. Bardzo istotny będzie także dział kontaktowy, bo to dzięki niemu potencjalni klienci trafią do firmy. Oprócz adresu i form kontaktu, warto zamieścić mapę ułatwiającą dojazd.

Dlaczego warto pozycjonować stronę firmową?

Okazuje się, że samo posiadanie profesjonalnej strony firmowej jest niewystarczające. Nie przyniesie ona wiele pożytku, jeśli nie będzie często odwiedzana, szczególnie przez osoby z grupy klientów docelowych. Aby więc zwiększyć firmowe zyski trzeba skutecznie pozycjonować stronę firmową z uwzględnieniem ważnych słów kluczowych. Pozycjonowanie stron internetowych jest zadaniem czasochłonnym, wymagającym wiedzy i doświadczenia. Nie warto robić tego samodzielnie. Dużo lepiej jest zlecić pozycjonowanie stron fachowcom. Wbrew pozorom usługa ta nie jest tak droga jak się powszechnie myśli. Warto ją traktować w kategoriach inwestycji, bo dzięki pozycjonowaniu zyski na pewno wzrosną.

Specjaliści przejrzą kod strony i zajmą się jej optymalizacją. Cały proces pozycjonowania przeprowadza się po to, aby dana strona pojawiała się na najlepszych miejscach w wynikach wyszukiwarki w reakcji na określone słowa. Badania pokazują, że zdecydowana większość użytkowników przegląda tylko wyniki z pierwszej strony a w zasadzie ogranicza się do pięciu pierwszych. To pokazuje wyraźnie, że pozycjonowanie jest koniczne. Trzeba jednak wiedzieć jak robić to prawidłowo. Roboty wyszukiwarek bardzo szybko wyłapują wszelkie niedozwolone praktyki i w ten sposób można tylko zaszkodzić stronie. Specjaliści posiadający wiedzę i doświadczenie z zakresu pozycjonowania podpowiedzą, jakie słowa kluczowe najlepiej wybrać. W przypadku stacjonarnej działalności biznesowej bardzo ważne będzie pozycjonowanie lokalne, gdzie frazą kluczową zwykle jest nazwa produktu i miasto. Takie pozycjonowanie jest bardzo skuteczne w przyciąganiu klientów z okolicy.

Skuteczne pozycjonowanie stron