W tej samej branży jedna firma osiąga sukces. Inna znika z rynku lub bardzo słabo przędzie. Jeszcze inna przez lata jest „średniakiem”, który owszem generuje przychody, ale nie tak duże, aby mogła się rozwijać. Od czego zależy sukces firmy? W dużej mierze od dobrej reklamy. I nie ma tu znaczenia, czy firma działa globalnie, czy proponuje usługi w niewielkiej miejscowości. Dziś można korzystać z relatywnie taniej reklamy internetowej w porównaniu do zasięgu, jaki ona zapewnia. Co wystarczy zrobić? Mieć własną stronę internetową i zdecydować się na pozycjonowanie strony.

Czym jest pozycjonowanie strony internetowej?

Pozycjonowanie stron internetowych to szereg działań, których celem jest zwiększenie widoczności strony w wynikach wyszukiwania na konkretna frazę w wyszukiwarce Google. Trudne do zrozumienia? Zatem posłużmy się przykładem. Załóżmy, że posiadasz sklep rybny w dużym mieście, np. w Gdańsku. Zamówiłeś wykonanie strony internetowej, bo wiesz, że to bardzo pomaga w promowaniu biznesu. Jednak, w Twoim mieście jest kilkanaście, a może nawet kilkadziesiąt sklepów rybnych i każdy z właścicieli sklepu pomyślał tak samo jak ty: zamówię ładną stronę internetową. Zatem, w obecnej chwili jest kilkadziesiąt sklepów rybnych – twojej konkurencji i każdy posiada stronę www. Jak zatem klient szukający sklepu rybnego ma znaleźć właśnie twoją stronę w Internecie? Z pewnością wiesz, jak działa wyszukiwarka internetowa Google. Wpisujesz interesujące Cię hasło, np. sklep mięsny Gdańsk do pola wyszukiwania, a w wynikach pokazuje się pierwsza strona na której jest kilka lub kilkanaście stron. Klienci najczęściej klikają w strony znajdujące się na samym początku. Jak te strony znalazły się na pierwszych pozycjach? Dzięki pozycjonowaniu. Jeżeli nie zdecydujesz się na marketing internetowy, prawdopodobieństwo, że znajdziesz się wysoko na liście wyszukiwarki Google jest niemal zerowe.

Podczas pozycjonowania agencja SEO czy tez freelancer zajmujący się pozycjonowaniem korzysta z wielu możliwości, środków, narzędzi i metod. Optymalizacja strony, link building, gogle Adwords, kontent marketing, katalogowanie stron – skuteczne pozycjonowanie strony nie polega jednak na wykorzystaniu wszystkich dostępnych metod, ale na odpowiednim ich dobraniu do indywidualnych potrzeb. Dlatego tak ważne jest, aby przed rozpoczęciem działań związanych z pozycjonowaniem strony www wykonany został audyt strony.

Czym jest audyt strony?

Audyt strony to bardzo dokładne sprawdzenie jej zarówno pod względem technicznym, jak i pod względem treści na niej zamieszczonych. Strona może mieć napisany kod niezgodnie z wytycznymi, na stronie może być zbyt mało wartościowej treści. Każdy audyt powinien być zakończony raportem, w którym przedstawione są wyniki i widać, co należy poprawić, aby pozycjonowanie w ogóle miało sens. Bardzo często firmy zajmujące się pozycjonowaniem zapewniają naprawienie tych błędów. Podczas audytu sprawdzana jest widoczność w wyszukiwarce Google, dokonuje się analizy skuteczności fraz i wielu innych czynników, które mogą mieć realny wpływ na widoczność strony w sieci.

Korzyści z pozycjonowania

Największą korzyścią z pozycjonowania jest możliwość dotarcia do bardzo szerokiego grona klientów. To oczywiście ma wpływ na dwie kolejne ważne rzeczy: po pierwsze rozpoznawalność marki, a po drugie lepsza sprzedaż. Każda z tych korzyści rodzina kolejne. Większa rozpoznawalność marki to budowanie przewagi nad konkurencja i budowanie renomy firmy na rynku. Lepsza sprzedaż to z kolei większe fundusze. Każda z tych korzyści niesie kolejne i kolejne, które budują solidną markę i zapewniają bezpieczeństwo jej właścicielowi i wszystkim pracownikom, dając możliwości na rozwój.

Pozycjonowanie stron internetowych – bądź widoczny w sieci!