Marketing cyfrowy – nie tylko reklama w sieci

Wiele osób myli marketing cyfrowy z marketingiem internetowym. W rzeczywistości pod tą metodą kryje się więcej sposobów na dotarcie do klienta z wykorzystaniem urządzeń cyfrowych. Czym dokładnie jest digital marketing?

Na czym polega digital marketing – marketing cyfrowy?

Prowadzenie promocji firmy wymaga odpowiednio dobranych metod, które pozwolą na dotarcie do klienta i zachęcenie go do skorzystania z oferty. W tym celu wykorzystuje się różne rodzaje strategii.

Jedną z form reklamy jest digital marketing, który określany jest również jako marketing cyfrowy. To rodzaj promocji, która polega na wykorzystaniu mediów cyfrowych. Do tej kategorii zalicza się nie tylko marketing internetowy, ale również reklama za pośrednictwem smartfonów, tabletów, a nawet nowoczesnych telewizorów typu Smart TV.

Digital marketing – główne metody promocji

W ramach marketingu cyfrowego wyróżnia się szereg działań, które podejmowane są po to, aby zaprezentować klientom ofertę i zaprosić ich do skorzystania z oferty. W tej kategorii wyróżnia się poniższe formy reklamy:

  • SEO – optymalizacja i pozycjonowanie stron internetowych
  • PPC – reklama Pay Per Click, czyli kampanie linków sponsorowanych, na przykład Google Ads
  • marketing w mediach społecznościowych – na Facebooku, Instagramie i w innych serwisach
  • content marketing – marketing treści polegający na publikowaniu wartościowych informacji dla klientów
  • e-mail marketing – przesyłanie wiadomości reklamowych przez pocztę elektroniczną
  • aplikacje mobilne – reklama w aplikacjach mobilnych na smartfony
  • reklama SMS i MMS – przekazywanie informacji w formie wiadomości na telefony
  • reklama w telewizorach Smart TV – reklama graficzna prezentowana na telewizorach

Wobec tego digital marketing to nie tylko reklama internetowa, na przykład popularne SEO wykorzystujące mechanizmy wyszukiwarek internetowych, ale również reklama, która wykracza poza ramy internetu.

Digital marketing – jak zacząć kampanię?

Obecnie reklama digital marketingowa jest bardzo popularna. Przedsiębiorca, który chce z niej skorzystać, może realizować działania we własnym zakresie, ale również może skorzystać z pomocy agencji, które w tym obszarze mają większe doświadczenie.

Zatem reklama cyfrowa - digital marketingowa to skuteczny sposób na dotarcie do wielu klientów, a także na budowę pozytywnego wizerunku w branży. To wszystko w naprawdę przystępnych cenach nawet dla najmniejszych firm!