Wraz z mijającymi miesiącami i latami zmieniają się priorytety wyszukiwarki, stąd też na utrzymanie się w czołówce wyników Google potrzebujemy coraz to nowych strategii i czynności, które zadowolą giganta z Moutain View a nam pozwolą się cieszyć prowadzeniem w rankingu witryn. W poniższym krótkim artykule wraz ze specjalistami SEM postaramy się opowiedzieć o tym, co nowego w pozycjonowaniu.
Liczą się intencje i doświadczenie użytkownika
W 2022 roku Google kładzie jeszcze większy nacisk na podążanie za intencją internauty – dziś strona internetowa ma przede wszystkim być odpowiedzią na jego potrzeby i przyzwyczajenia. W centrum zainteresowania web developerów i ekspertów od pozycjonowania stają kwestie związane z User Experience – doświadczeniem użytkownika. UX to gałąź designu badająca użyteczność, funkcjonalność i intuicyjność szablonów stron. Skuteczne pozycjonowanie WWW staje się więc zależne od tego, jakie wrażenia z przeglądania witryny wyniesie nasz potencjalny klient.
Dodatkowo w ostatnich kilku miesiącach wyszukiwarka powołała do życia algorytmy badające wskaźniki, które teoretycznie mają mieć bliski związek z tym, jak na naszej stronie bawi się internauta. Są to tak zwane Core Web Vitals, które mierzą trzy kwestie: szybkość ładowania się witryny, czas jej reakcji na działania użytkownika oraz stabilność wizualną. Oprócz tego liczy się też bezpieczeństwo witryny i przeglądania, ale też unikanie przeszkadzających w surfowaniu po sieci treści w rodzaju uciążliwych pop-upów i utrudniających nawigację reklam. Jeśli nie wiesz jak zabrać się za przebudowę własnej strony zgodnie ze sztuką UX i zaleceniami Google, najlepiej zdaj się na pomoc fachowców, takich jak ci z AFTERWEB. To właśnie w tego pokroju agencjach na Twój indywidualny sukces pracują całe zespoły specjalistów.
Unikalny content w dobie SMITH i BERT
Każdy internetowy przedsiębiorca wie, jak ważną częścią promocji w sieci pozostaje przyciągająca i fachowa treść. Content is the king – głosi nieco leciwe już hasło. Na tym polu od dekad w świecie WWW nie zmienia się nic. Tyle tylko, że wciąż rozwijane przez Google algorytmy potrafią z roku na rok jeszcze lepiej przeanalizować nasze materiały tekstowe. Przy zastosowaniu maszynowego uczenia się i sztucznej inteligencji algorytmy takie jak SMITH oraz BERT są w stanie nie tylko zrozumieć poszczególne zdania, ale również określić sens całych akapitów! Właśnie z tego powodu najlepszym krokiem w startowaniu z kampanią marketingu treści będzie zatrudnienie ekspertów z danej dziedziny oraz wprawnych copywriterów. Na dobre minęły już czasy, kiedy artykuły słabej jakości mogły dodatnio wpływać na nasze pozycje – obecnie premiowany jest content wiarygodny, ekspercki i pełen autorytetu!