Wybierz swoją niszę w pozycjonowaniu artykułów na blogu

Nawet jeśli działasz w tej samej niszy co inni blogerzy, wciąż jest wiele możliwości, aby się wyróżnić i dotrzeć do nowych czytelników. Istnieją całe biblioteki wpisów na temat optymalizacji bloga aby uzyskać lepsze pozycjonowanie. Ale kto ma na to czas? Twoi czytelnicy nie przejmują się optymalizacją pod kątem wyszukiwarek, gęstością słów kluczowych czy meta tagami. Przynajmniej jeszcze nie teraz. To, co chcą wiedzieć, to czy Twój blog może odpowiedzieć na ich pytania dotyczące konkretnego tematu. Jeśli Twoi odbiorcy są zainteresowani dowiedzeniem się więcej na temat niszy tematycznej, tworzenie treści na ten temat może być świetnym sposobem na wyróżnienie się na tle konkurencji i zwiększenie ruchu na Twoim blogu bez konieczności poświęcania dużej ilości czasu lub pieniędzy.

Nie bój się być konkretny

Kuszące może być pisanie na temat, którym interesuje się wiele osób, ale który jest jednocześnie bardzo szeroki. Jest to szczególnie częste w przypadku wyboru tematu w niszy biznesowej. Może Cię kusić, aby pisać o SEO, content marketingu lub marketingu w mediach społecznościowych. Ale istnieje wiele blogów poświęconych każdemu z tych tematów.

  • Będziesz musiał konkurować o uwagę czytelników z wieloma blogami o ugruntowanej pozycji.

  • Prawdopodobnie Twoje artykuły znajdą się również na drugiej lub trzeciej stronie wyników wyszukiwania.

Nie jest to dobre miejsce dla nowych czytelników, aby Cię znaleźć. Zamiast tego warto wybrać niszę, która jest na tyle specyficzna, że przyciągnie czytelników, którzy są nią bardzo zainteresowani. Na przykład można napisać o tym, jak wykorzystać Google Analytics do rozwoju firmy. Chociaż jest to nadal temat biznesowy, jest on na tyle specyficzny, że nie będziesz konkurować z innymi blogami, które poruszają ogólny temat biznesu. Będziesz też mógł zająć wysoką pozycję w Google dla wyszukiwań związanych z Google Analytics.

Pisz o czymś, co Cię pasjonuje

Czy są tematy, które Cię pasjonują, a o których nikt inny nie pisze? To doskonały wybór tematu. Pasja jest jednym z najważniejszych czynników w tworzeniu udanego bloga. Jeśli nie jesteś zainteresowany tym, o czym piszesz, nie osiągniesz sukcesu. Jeśli nie jesteś zainteresowany pisaniem o tym, Twoi czytelnicy będą mogli to wyczuć. Pisanie z pasją ma o wiele większe szanse stać się viralem niż suche, nudne treści. Pisanie z pasją jest bardziej angażujące, chętniej się nim dzielisz i masz znacznie większe szanse na to, że ktoś do Ciebie nawiąże. Jeśli jesteś pasjonatem swojego tematu, będzie to widoczne w Twoim tekście. Twoi czytelnicy będą mogli poczuć Twój entuzjazm. Z pasją piszesz również o tym, że z większym prawdopodobieństwem przyciągniesz linki od innych blogerów, którzy będą chcieli cytować Twoją pracę.