Mailing marketingowy, który niesie konkretne korzyści

Każdego dnia niezliczona ilość wiadomości e-mail trafia do ogromnej liczby skrzynek pocztowych. Wiele z nich zwyczajnie nie interesuje odbiorców, są zbyt nachalne lub całkowicie nie dostosowane do ich gustów. Wiele również jest zwyczajnym spamem, rozsyłanym masowo do osób, które nie wyraziły zgody na taką formę reklamy. Jak więc odnaleźć się w gąszczu tak bardzo źle rozumianego marketingu za pomocą wiadomości elektronicznej?

Wyróżnienie odbiorcy

Trzeba przyznać, że przygotowanie interesującej wiadomości e-mail jest w pewnym sensie sporym wyzwaniem. Przeminęły już czasy, gdy wiadomości reklamowe rozsyłane za pomocą poczty elektronicznej kojarzyły się tylko z niechcianym spamem. Dzisiaj wiadomości e-mail mogą być bardzo dokładnie spersonalizowane i skierowane do konkretnego odbiorcy, który może poczuć się wyróżniony. Dlaczego tak się dzieje? Z prostego względu – każda wiadomość może zawierać oprócz imienia odbiorcy również bardziej szczegółowe informacje na przykład na temat tego co kupił ostatnio w firmowym sklepie internetowym i co dodał do koszyka, ale jeszcze nie sfinalizował tej transakcji. Jeśli w takiej wiadomości podkreśli się również to, że dany kupon rabatowy jest skierowany tylko do wąskiej grupy odbiorców – to już samo w sobie stanowi pewne wyróżnienie.

Spełnienie konkretnych potrzeb

W kontekście trafienia do konkretnego odbiorcy należy wyraźnie zaznaczyć to, że przekaz informacyjny i reklamowy jest dostosowany do tego czego oczekuje odbiorca. Motywuje go do działania poprzez podkreślenie tego, że wiemy czego oczekuje i jakie produkty lub usługi spełniały jego oczekiwania w sklepie. Tym samym kierując go na stronę, gdzie znajdzie ofertę specjalnie dla niego, nie musi tracić czasu na przebijanie się przez szereg mało interesujących komunikatów lub produktów. Oferta reklamowa musi być więc indywidualnie dostosowana do potrzeb takiego odbiorcy i co ważne – bardzo łatwo to uzyskać dzięki e-mail marketingowi. Warto powierzyć to zadanie doświadczonej ekipie w agencji marketingowej, która działa nawet w czasie kryzysu. Ich ofertę znajdziesz na https://kryzysowy.marketing

Inne funkcje związane z mailingiem

Mail marketingowy z zapytaniem, wysyłanie wiadomości do osób decyzyjnych i przypominanie o sobie w przypadku braku kontaktu – to niektóre funkcje związane z efektywnym prowadzeniem działań marketingowych. Jak to wszystko razem pogodzić? Jest to spore wyzwanie i okazuje się, że dobrym rozwiązaniem jest zacząć od analizy potrzeb firmy, a następnie stworzyć odpowiedni plan działań.