Prowadzenie bloga jest w ostatnim czasie jedną z najskuteczniejszych metod pozycjonowania własnej strony firmowej. Jak to robić, by faktycznie wpłynąć na pozycję strony w wyszukiwarce? Najlepiej zlecić to fachowcom, ale warto też co nieco na ten temat wiedzieć.

Pozycjonowanie strony za pomocą bloga

Zdawać by się mogło, że chcąc rozpocząć pozycjonowanie swojej strony, trzeba udać się z tym do specjalisty, który zaplanuje konkretne działania prowadzące do tego właśnie celu. Wydaje się również, że w tym zakresie nic nie można zrobić samodzielnie. Tymczasem metod pozycjonowania jest wiele. Jedną z nich jest prowadzenie własnego bloga, czym można na przykład zająć się samodzielnie. Oczywiście nic też nie stoi na przeszkodzie, aby zlecić to profesjonalistom. Znaleźć ich można na wiele sposobów, na przykład posługując się hasłem pozycjonowanie stron Warszawa, choć nie każda usługę tę oferuje. Trzeba więc nastawić się na dłuższe poszukiwania.

Dlaczego warto prowadzić bloga firmowego?

Zdania na temat prowadzenia firmowego bloga są mocno podzielone. Na przykład niektórzy uważają, że sprawdza on się tylko w sytuacji, gdy chodzi tu o markę osobistą. W rzeczywistości okazuje się jednak, że nie tylko. Blog to świetna sprawa, ponieważ pomaga wypracować doskonałą widoczność strony w sieci, a także budować wizerunek eksperta w konkretnej branży. Prowadzenie bloga firmowego ma sens również w przypadku wszystkich innych rodzajów prowadzonej działalności. Warto stworzyć go także prowadząc sklep internetowy czy firmę usługową. Blog firmowy przyciągnie uwagę potencjalnych klientów i jednocześnie zwiększy ruch na stronie, wpłynie na jej pozycję w wynikach wyszukiwania. Musi to jednak być wartościowy blog, zapełniony wyłącznie merytoryczną treścią, także opracowaną pod kątem SEO.

O czym pamiętać prowadząc własnego bloga?

Blog może pomóc w pozycjonowaniu firmowej strony internetowej. Ważne jest tylko to, aby prowadząc tę stronę stosować się do pewnych zasad, pewnych zaleceń. Pierwszą z tych zasad jest to, aby pisać często i zamieszczać wyłącznie wartościowe treści. Muszą to być przydatne artykuły, najlepiej opatrzone wykresami, tabelami, zdjęciami itd. Trzeba to robić szczególnie na początku, gdy na blogu jeszcze nie ma za dużo treści. Kolejna sprawa to właściwe tematy. Nie każdy nadaje się do poruszenia na konkretnym blogu. Tworzenie takiej strony polega na odpowiadaniu na wszelkie potrzeby odbiorców, klientów, zarówno tych obecnych, jak i potencjalnych. Trzeba w związku z tym najpierw ustalić grupę docelową, a następnie określić jej potrzeby i oczekiwania. Wiedząc już, kim jest klient i czego szuka, należy przystąpić do opracowania treści. Pisząc artykuły, nie można zapomnieć o słowach kluczowych. Ważna jest w tym przypadku również optymalizacja treści. Wiadomo, że teksty muszą być merytoryczne, ale i zgodne z zasadami SEO. Tak więc warto zorientować się, co specjalista seo zrobiłby w tym przypadku, w jaki sposób przygotował treść. Dobrze jest również w ogóle porozmawiać z kimś, kto specjalizuje się w prowadzeniu blogów, aby dowiedzieć się, jak to robić i by nie popełnić błędów już na początku. W końcu strona ta ma prowadzić do efektów, a nie strat. Niestety pozycjonowanie stron w wyszukiwarce google jest trudne i czasem lepiej się poradzić, niż tracić czas na pracę, która do niczego nie prowadzi.