Jak skutecznie reklamować firmę poprzez e-mail marketing?

Ostatnimi czasy do łask powraca e-mail marketing, który przez długi czas kojarzył się głównie negatywnie. Widać jednak pewną tendencję do tego, że nowoczesne rozwiązania stosowane na skrzynkach pocztowych pozwoliły ograniczyć negatywny spam i właściciel poczty elektronicznej otrzymuje głównie wiadomości, które są dla niego autentycznie przydatne.

Oprócz sprawdzonych metod promocji w postaci stron typu katalog firm istnieją także tak doskonałe sposoby jak właściwie skonstruowana kampania reklamowa za pomocą wiadomości e-mail. Jak więc sprawić, aby odnieść sukces przez e-mail marketing?

Nie kupuj listy mailingowej

Wiele osób popełnia istotny błąd związany z tym, że po prostu kupuje listę maili do których możliwa jest wysyłka korespondencji reklamowej. Tego typu oferty, mimo że są bardzo atrakcyjne cenowo to jednak zwykle nie przyniosą dobrego efektu. Wynika to z kilku przyczyn – ta sama baza odbiorców mogła już wcześniej być sprzedana innym podmiotom, tym samym generując niewielką skuteczność tej formy reklamy.

Kolejna kwestia dotyczy tego, że dana baza mailingowa mogła zostać zdobyta nie do końca uczciwymi metodami, więc odbiorcy mogą sobie nie życzyć tego, aby otrzymywać taką korespondencję reklamową i w przypadku, gdy na ich skrzynki trafią wiadomości reklamowe mogą mieć pretensje właśnie do konkretnego przedsiębiorstwa. Wniosek jest z tego prosty – warto tworzyć własną listę mailingową od podstaw stosując odpowiednią zachętę do zapisywania się na tego typu listę.

Częstotliwość wysyłki maili

W przypadku doboru częstotliwości wysyłki wiadomości e-mail należy uświadomić sobie, że jest to sprawa bardzo indywidualna. Część osób preferuje otrzymywać wiadomości o nowościach, inne osoby preferują jedynie ważne i potrzebne wiadomości. Dlatego też w momencie zapisywania się do newslettera warto po prostu dać wybór między kilkoma opcjami, aby dopasować to do potrzeb konkretnych odbiorców.