Ciechanowscy policjanci kolejny raz ostrzegają przed wyłudzeniami z wykorzystaniem systemu płatności mobilnych. Przestępcy włamują się na konta użytkowników portalu społecznościowego, podszywają pod znajomych i proszą o pilną pożyczkę. W taki sposób 27-latek stracił 1000 zł. Myślał, że pomaga kuzynowi, który poprosił go o opłacenie przesyłki. Pamiętajmy, aby weryfikować tożsamość osób, które wysyłają do nas wiadomości z prośbą o pożyczkę.

W minioną sobotę (15.07) do ciechanowskich policjantów zgłosił się 27-letni mieszkaniec powiatu ciechanowskiego. Mężczyzna poinformował, że został oszukany przez osobę podszywającą się pod jego kuzyna. Oszust za pośrednictwem komunikatora poprosił o przesłanie kodu systemu płatności mobilnych. Prośbę swą tłumaczył pilną potrzebą opłacenia przesyłki. 27-latek, przekonany, że koresponduje ze swoim kuzynem, wygenerował i przesłał dwa kody do płatności mobilnej na łączną kwotę 1000 złotych. Oszust, za pomocą uzyskanych kodów wypłacił pieniądze w bankomacie w Koszalinie.


Policjanci ostrzegają! Aby nie paść ofiarą takiego oszustwa, należy:

  • stosować dwuskładnikowe uwierzytelnienie swoich kont społecznościowych (wówczas o wiele trudniej przejąć nasze konto-zalogowanie się wymaga potwierdzenia SMS);
  • weryfikować tożsamość osób, które wysyłają do nas wiadomości z prośbą o pożyczkę. Najpierw skontaktujmy się z nimi telefonicznie i upewnijmy się, czy faktycznie to oni potrzebują tego rodzaju pomocy;
  • nigdy nie kierować się pośpiechem, lecz zdrowym rozsądkiem;
  • sprawdzać dane transakcji przed jej zatwierdzeniem w aplikacji bankowości mobilnej (przestępca nie skorzysta z kodu, dopóki nie potwierdzimy transakcji na naszym telefonie);
  • chronić swój telefon, a szczególnie PIN do aplikacji mobilnej banku.

 

mł. asp. Magda Zarembska