Kto pomoże w negocjacjach z wierzycielami w Warszawie?

Długi mogą zdarzyć się każdemu, lecz jeśli nie spłacimy ich w terminie, często mogą urosnąć do niebotycznych rozmiarów. Jeśli pewnego dnia orientujesz się, że nie możesz spłacić swoich zobowiązań, a suma zapożyczenia na Twoim koncie wciąż rośnie, być może jest to sygnał, żeby skorzystać z pomocy profesjonalnej kancelarii prawnej.

Kiedy negocjować z wierzycielami?

Jeśli zalegasz ze spłatami, a o długi upomni się w końcu wierzyciel, w dłuższej perspektywie z pewnością czeka Cię komornik. Aby tego uniknąć, warto wcześniej samemu skontaktować się z wierzycielami i zastanowić się, czy realne jest na przykład rozłożenie zobowiązania na mniejsze raty. Te rozmowy mogą się dziać podczas ogłoszenia wniosku o upadłość konsumencką i są składnikiem pierwszego etapu w tym procesie. Aby ogłosić upadłość konsumencką, należy skontaktować się z odpowiednią kancelarią, na przykład upadlosckonsumencka.expert/upadlosc-konsumencka-warszawa. W stolicy jest sporo biur zajmujących się upadłością konsumencką, dlatego warto dobrze wybrać specjalistów i powierzyć swoją przyszłość odpowiedniej osobie.

Jak już zostało wspomniane, negocjacje z wierzycielami odbywają się na początku procesu. Osoba, która rozpoczyna proces upadłości konsumenckiej wyraża swoją gotowość do spłacenia długów w innym terminie, jednak nadal chce te długi uregulować. Dopiero jeśli dłużnik nie jest w stanie zupełnie spłacić pożyczonych pieniędzy, myśli się o częściowej redukcji lub umorzeniu długu.

W Warszawie biura upadłości konsumenckiej znajdują się zarówno w ścisłym centrum, jak i na przedmieściach – warto dobrać odpowiednią lokalizację dla siebie. Kiedy wybierzesz kancelarię, możesz zacząć negocjacje z wierzycielami.

Czy warto negocjować z wierzycielami?

Osoba, która ogłasza upadłość konsumencką musi liczyć się z jej konsekwencjami. Umorzenie długu następuje dopiero po wyczerpaniu wszystkich innych możliwości. Często pod młotek idzie majątek dłużnika, komornik może także zająć konto takiej osoby. Całkowite zwolnienie z oddania długu rzadko kiedy jest realnie propagowane. Po ogłoszeniu wniosku o upadłość konsumencką, osoba, której przysługuje ten status przez jakiś czas widnieje w bazie dłużników i nie może na przykład wziąć kredytu.

W związku z tego rodzaju konsekwencjami, warto jest już na początku procesu negocjować z wierzycielami. Jest to korzystne dla obydwu stron – wierzyciel ma pewność, że dłużnik odda mu pieniądze, choć w nieco innym terminie, a osoba, która zalega z wypłatą zobowiązań zyskuje czas i możliwość wyjścia „na czysto”. Jeśli długi nie przerastają Cię w takim stopniu, że nie jesteś w stanie w ogóle ich spłacić, negocjacje z wierzycielami są dobrym pomysłem.

Kto zajmuje się negocjowaniem z wierzycielami?

Oczywiście samodzielne negocjowanie z wierzycielami może nie być dobrym pomysłem. Tę delikatną materię dobrze jest zostawić specjalistom. Doświadczona kancelaria, która zajmie się procesem upadłości konsumenckiej to podstawa – specjalista pomoże w procesie mediacji i postara się o korzystne dla obydwu stron warunki. Dodatkowo, warto również mieć świadomość, że proces upadłości konsumenckiej może być obciążający psychicznie, co rzutuje na zdolności do negocjacji. Tym bardziej warto powierzyć sprawę specjalistom.