Serwisy społecznościowe typu social media, czyli głównie Facebook, Instagram, czy też LinkedIn, wymagają poświęcenia najlepiej codziennie czasu, aby aktywnie promować markę firmy w internecie. Co jeśli jednak aktywne działanie nie do końca się sprawdza? Warto skorzystać z kilku ważnych rad, które pomogą naprawić kondycję firmowego Facebooka i mogą być przydatne również w przypadku innych stron firmowych na pozostałych portalach społecznościowych.

Jakość i forma wpisów

Nie trzeba nikogo przekonywać do tego, że odpowiednia gramatyka i brak błędów ortograficznych jest niezwykle ważny. Warto jednak wiedzieć, że w zależności od grupy docelowej, między innymi ze względu na wiek, przykładowo do osób młodych warto stosować mniej formalny język. Zbyt podniosły ton wypowiedzi i zwracanie się do osób obserwujących profil za każdym razem „pan” lub „pani”, a nie stosowanie bardziej luźnego tonu w stylu „wy”, „ty” może mieć znaczenie w przypadku zmniejszenia dystansu między firmą, a użytkownikiem. Który to dystans może mieć kluczowe znaczenie w przypadku chęci ponownej interakcji z firmą.

Sprawdź tematykę wpisów

Jeśli fanpage nie jest popularny to może właśnie w doborze tematów może tkwić przyczyna. Tematyka powinna głównie oscylować w granicach branży firmowej. Zbytnie odchodzenie od tematu i poruszanie zbyt wielu różnych spraw może sprawiać wrażenie braku spójności i braku jakiegokolwiek pomysłu na to co ma się ukazać na firmowym profilu.

Kontakt z użytkownikami

Może gdzieś w komentarzach padły pytania na które firma nie zareagowała i pozostawiła je bez odpowiedzi? Może na skrzynce prywatnych wiadomości znajdują się zapomniane wiadomości? Na coś takiego nie może pozwolić sobie żadna firma, która podchodzi poważnie do komunikacji z potencjalnymi i obecnymi klientami. Warto zwrócić uwagę na to czy na skrzynce nie znajdują się wiadomości, które pozostały tam do późniejszej odpowiedzi, ale ostatecznie nikt się tym nie zajął. Dość łatwo jest też po prostu przegapić pytania i wątpliwości, które pojawiają się w komentarzach. Szczególnie jeśli na prowadzenie Facebooka nie poświęca się dużo czasu w firmie.

Zorganizuj konkurs

W przypadku spadku zaangażowania odbiorców warto poświęcić trochę czasu, aby przygotować odpowiednio tematyczny konkurs. Należy przy tym zwrócić uwagę na to, aby konkurs nie był tylko losowym wyborem zwycięzcy, ale wymagał pewnego zaangażowania w postaci przygotowanie ciekawego zdjęcia lub napisania interesującego artykułu, który może ukazać się na fanpage’u. W ten sposób można docenić użytkowników, którzy aktywnie śledzą nowe posty.

Jak poprawić wizerunek firmowej strony na Facebooku